Välkommen till Studio Adapt

Vi hjälper dig med digitala lösningar, studior och produktion av livesändningar, hybridevent och hubmöten.

Hybridmöte

I ett hybridmöte kombinerar du fysiska deltagare som är på plats i en studio eller hybridlokal med digitala deltagare. Samtliga deltagare, både de fysiska och digitala, är inloggade i en mötesplattform och kan via den kommunicera både med varandra och med studion.

Adapt har hybridstudios och hybridlokaler i centrala Stockholm och Göteborg som används för hybridevent och hybridmöten. Vi har också ett unikt samarbete med Filmstaden som innebär att vi kan genomföra hybridevent och hybridmöten i biografer över hela Norden. Vi kan också bygga upp mobila hybridstudior på valfri plats, exempelvis i dina egna lokaler.

Alla våra studior kan kopplas ihop med varandra och med Filmstadens biografer. På så sätt kan man skapa ett stort gemensamt hybridmöte med fysiska deltagare som befinner sig på olika orter. I hybridmötet kan du också ansluta digitala deltagare.

Behöver du hjälp med produktion av ett hybridevent? Vi hjälper företag, organisationer och byråer med att skapa koncept och projektleda hybridevent och hybridmöten. Du väljer själv hur mycket eller lite hjälp du vill ha i ditt projekt. Här kan du läsa med om hur vi arbetar med koncept och projektledning för hybridevent och hybridmöten.

Porträtt på Viking Grandin

Viking Grandin

Vill du ha mer information om innehållet på den här sidan? Varmt välkommen att kontakta mig.

viking@adapt.se +46 0709 43 1201

Hur fungerar ett hybridmöte?

Ett hybridmöte produceras oftast i en stor studio eller hybridlokal. På plats finns fysiska deltagare som har en aktiv roll i den sändning som skapas på platsen. Sändningen skickas via en mötesplattform ut till de deltagare som ansluter digitalt. I plattformen är också de fysiska besökarna och studion inloggade. Via plattformen kan alla kommunicera, nätverka och interagera med varandra.

Panaromavy över en stor studio för hybridmöten

De deltagare som ansluter digitalt kan kopplas in i studion så att både de fysiska och de övriga digitala deltagarna kan se dem. Det kan göras via plattformen eller ett vanligt mötessystem som Teams eller Zoom. Vad är viktigt att tänka på när man planerar ett hybridevent? En av de stora utmaningarna när man planerar ett hybridevent är att skapa ett innehåll som är intressant både för de deltagare som är på plats fysiskt och de som ansluter digitalt. De fysiska deltagarna måste ofta kunna ta pauser där de kan fika, äta lunch och mingla med varandra, och då behöver ett annat innehåll produceras för de digitala deltagarna.

Innehållet som produceras bör inte heller vara för långt eller tungt eftersom de digitala deltagarna då lätt tappar engagemanget. Det är helt enkelt svårare att hålla intresset uppe framför en skärm. De format som fungerar när man är på plats fysiskt fungerar inte lika bra för en digital deltagare. Därför är det viktigt att producera ett innehåll som fungerar både fysiskt och digitalt.